Czwartek, 19 Czerwca 2025  Imieniny: Gerwazego, Protazego

Grupa KRASNOLUDKI

CZERWIEC

Tematyka miesiąca:
I. Czym podróżujemy
II. Podwodny świat
III. Już lato 
IV. WAKACJE

MAJ

Tematyka miesiąca:
I. Majowa łąka
II. Muzyka wokół nas
III. Kocham Mame i Tate
IV. Mam swoje święto

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • wdrażanie do życia w grupie społecznej przez czerpanie radości ze wspólnej, zgodnej zabawy;

  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł gry;

  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;

  • wdrażanie do zachowania porządku w najbliższym otoczeniu;

  • budzenie uczucia przynależności, przywiązania i szacunku do rodziców oraz opiekunów;

  • nazywanie członków rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa, wymienianie imion, nazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców;

  • wdrażanie do dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie wiosną;

  • poznanie zwierząt i roślin występujących na łące, posługiwanie się ich nazwami;

  • poznanie roli pszczół oraz innych owadów w przyrodzie;

  • zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi, ich wyglądem oraz wydawanymi przez nie dźwiękami;

  • poznanie zwyczaju obchodzenia Dnia Dziecka;

  • zrozumienie, co to są prawa i obowiązki, poznanie podstawowych praw dziecka;

  • dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi różnych narodowości;

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;

  • rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz koncentracji uwagi;

  • doskonalenie analizy sylabowej;

  • rozwijanie umiejętności plastycznych;

  • rozwianie poczucia rytmu;

  • kształcenie wyobraźni ruchowej przez połączenie śpiewu z elementem ruchu;

  • kształcenie umiejętności wyrażania, odbierania i rozumienia treści przekazywanych niewerbalnie: ruchem, ciałem, gestem;

  • utrwalanie i posługiwanie się nazwami pór roku i dni tygodnia, dostrzeganie ich stałego następstwa;

  • doskonalenie umiejętności liczenia, stosowania nazw liczebników porządkowych oraz porównywania liczebności zbiorów;

  • rozumienie i stosowanie określeń: niżej, wyżej;

  • używanie określeń wielkościowych: duży, mały, mniejszy, wysoki, niski, wąski, węższy;

  • wdrażanie do posługiwania się nazwami figur geometrycznych i kolorów;

  •  doskonalenie koordynacji oddechowo- ruchowej oraz koordynacji ruchów w obrębie aparatu artykulacyjnego, pionizowanie i rozciąganie języka, wzmacnianie mięśni warg i policzków.3

 

Piosenka:

”Życzenia”

1. Dla mamy słoneczko, dla mamy miód
Dla mojej mamusi za miłość i trud
/ Uścisków moc Buziaczków garść
Ofiarować chce, bo bardzo kocha mnie /x2

2. Dla taty słoneczko, dla taty miód
Dla mego tatusia za miłość i trud
/ Uścisków moc Buziaczków garść
Ofiarować chce, bo bardzo kocha mnie /x2

3. Dla moich rodziców piosenkę mam
Dla mamy i taty wesoło ją gram
/ I życzę im Radosnych dni
Niech przez wiele lat zachwyca ich ten świat /x2

 

KWIECIEŃ

Tematyka miesiąca:
I. Dbamy o zdrowie
II. Zwierzęta z wiejskiego podwórka
III. WIELKANOC
IV. Święto Ziemi
V. Polska – moja ojczyzna

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • przygotowanie do życia w społeczeństwie przez wdrażanie do zgodnej współpracy;

  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy;

  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł zabawy;

  • zapoznanie z zawodem lekarza;

  • poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do pracy lekarzowi oraz zapoznanie z wyposażeniem gabinetu;

  • rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia;

  • nazywanie zwierząt wiejskich i ich dzieci; rozpoznawanie ich odgłosów;

  • poznanie cyklu produkcyjnego mleka oraz produktów, które z niego powstają;

  • poznanie zwyczajów wielkanocnych;

  • posługiwanie się określeniami związanymi z Wielkanocą oraz zapoznanie z jej charakterystycznymi elementami;

  • zachęcanie do dbania o najbliższe otoczenie na co dzień i wyrabianie nawyków proekologicznych;

  • rozbudzanie wrażliwości i szacunku wobec przyrody;

  • poznanie różnych rodzajów budynków (dom jednorodzinny, blok, wieżowiec) - określanie różnic i podobieństw;

  • zapoznanie z wyrażeniem adres , zapamiętywanie nazwy własnej ulicy oraz nazywanie znajdujących się na niej budynków i obiektów;

  • nazywanie swojej miejscowości;

  •  kształtowanie poczucia tożsamości narodowej - rozumienie wyrazów i wyrażenia: Polska, Polak, język polski

  • utrwalanie symboli narodowych;

  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej, rozumienie określeń najwyższy, najniższy;

  • doskonalenie analizy i syntezy sylabowej;

  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów, kolegów i koleżanek oraz obserwowania;

  • doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni;

  • doskonalenie spostrzegawczości, pamięci i percepcji słuchowej i wzrokowej oraz sprawności manualnej;

  • doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej oraz wzrokowo-ruchowej;

  • usprawnianie umiejętności przeliczenia;

  •  rozwijanie umiejętności grupowania według określonej cechy;

  •  rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności konstrukcyjnych;

  • usprawnianie motoryki dużej oraz małej, sprawności fizycznej, wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg, doskonalenie precyzji ruchów;

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

  •  kształcenie poczucia rytmu i słuchu fonematycznego;

  • ćwiczenia oddechowe, rozwijanie pojemności płuc, wdrażanie do zachowywania prawidłowego toru oddechowego.

 

MARZEC

Tematyka miesiąca:
I. Marcowa pogoda
II. Zielony kącik w przedszkolu
III. Czekamy na wiosnę
IV. Wiosna, wiosenka 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • przygotowanie do życia w grupie społecznej przez nabywanie umiejętności uważnego słuchania kolegów i koleżanek – przestrzeganie zasady, że mówi tylko jedna osoba
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • wdrażanie do zgodnej i bezpiecznejzabawy wspólnymi zabawkami;
  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;
  • wdrażanie do sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela i skupiania uwagi na wykonywanej czynności;
  • zachęcenie do zdrowej rywalizacji;
  • wdrażanie do samodzielności;
  • rozwijanie zainteresowań literatura dziecięcą;
  • wzbogacenie wiadomości na zjawisk atmosferycznych i określeń pogody ;
  • rozumienie zależności między rodzajem ubrania, a pogodą;
  • rozwijanie zmysłów (rozpoznawanie niektórych roślin za pomocą węchu);
  • zapoznanie z czynnikami niezbędnymi do wzrostu rośliny;
  • kształtowanie nawyku dbania o rośliny;
  • zapoznanie z oznakami nadejścia wiosny oraz jej charakterystyką;
  • zapoznanie z kolejnością pór roku i ich cechami charakterystycznymi;
  • kształtowanie umiejętności rozumienia związków przyczynowo – skutkowych;
  • doskonalenie umiejętności matematycznych;
  • wdrażanie do posługiwania się pojęciami: wysoko, nisko, najwięcej, najmniej;
  • nabywanie umiejętności prawidłowego liczenia i porównywania ilości elementów;
  • rozwijanie poczucia rytmu, tempa oraz reagowania na słowa piosenki;
  • zachęcanie do aktywnego słuchania muzyki
  • rozwijanie sprawności manualnych i grafomotorycznych;
  • rozwijanie zainteresowań plastycznych;
  • wydłużanie fazy wydechowej, wzmacnianie aparatu oddechowego;
  • kształtowanie prawidłowej postawy ruchowej;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • kształtowanie sprawności i zwinności ruchowych.

 

Piosenka:

”Maszeruje wiosna”
(sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)
1. Tam daleko, gdzie wyskoa sosna,

maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref: Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat
gdy do góry wznosi zielenieje świat !

2.Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref: Maszeruje wiosna (...)

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref: Maszeruje wiosna (...)
 

 

LUTY

Tematyka miesiąca:
I. Czas na bal!
II. Zwierzęta afrykańskie
III. Ulubione bajki
IV. U fryzjera

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • przygotowanie do życia w grupie społecznej przez nabywanie umiejętności uważnego słuchania kolegów i koleżanek – przestrzeganie zasady, że mówi tylko jedna osoba, oraz budowanie zdań poprawnych gramatycznie

  • wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami;

  • wdrażanie do porozumiewania się umiarkowanym głosem;

  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;

  • wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i słuchania poleceń;

  • wzbogacanie słownika o pojęcia: karnawał, maska, bal karnawałowy;

  • zapoznanie z zawodem i specyfiką pracy fryzjera/fryzjerki oraz potrzebnymi narzędziami i przyborami;

  • zapoznanie z zawodem i specyfiką pracy kucharza/kucharki oraz potrzebynymi narzędziami;

  • utrwalanie zasad zdrowego odżywiania;

  • poszerzanie wiedzy o świecie;

  • kształtowanie pojęć: ZOO, sawanna;

  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami afrykańskimi;

  • doskonalenie pamięci  i spostrzegawczości wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej;

  • kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji;

  • rozwijanie sprawności manualnej;

  • wydłużanie fazy wydechowej, wdrażanie do zachowania prawidłowego toru oddechowego, ćwiczenie mięśni narządów mowy;

  • doskonalenie liczenia;

  • usprawnienie orientacji przestrzennej;

  • wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów i określeniami: okrągły, podłużny, mały, duży;

  • grupowanie elementów według koloru, kształtu i wielkości;

  • kształcenie wyobraźni;

  • rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej oraz poczucia rytmu;

  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała oraz ogólnej sprawności fizycznej;

  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała.

 

 

STYCZEŃ

Tematyka miesiąca:
I. Zawitała do nas zima
II. Mroźna zima
III. Zimą pamiętamy o ptakach
IV. Kocham Babcię i Dziadziusia
V. Pani Kucharka

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • przygotowanie do życia w grupie społecznej przez wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami oraz spokojnego oczekiwania na swoją kolej w czasie wypowiedzi kolegów i koleżanek;

  • dostrzeganie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy; rozumienie konieczności ciepłego ubierania się;

  • uwrażliwianie na piękno zimowego krajobrazu, poznawanie właściwości śniegu i lodu;

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptkaów: wróbla, gołębia, sikorki;

  • rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków zimą, poznanie wyglądu i naz pokarmów dla ptaków;

  • uświadamianie ważnej roli dziadków w życiu dzieci, budzenie szacunku i przywiązania do członków rodziny;

  • określanie stosunków łączących dziadków z rodzicami, używanie imion członków rodziny;

  • poznanie narzędzi pracy kucharki, dobieranie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych;

  • zapoznanie z wyposażeniem kuchni, nazywanie urządzeń elektrycznych i określanie do czego służą;

  • wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania , doskonalenie pamięci oraz spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej;

  • kształcenie umiejętności pobudzania i hamowania (uwrażaliwianie na różnice w dynamice utworu);

  • ustalanie kolejności wydarzeń w czasie i używanie określeń z tym związanych: na początku, potem, na koniec;

  • rozpoznawanie i nazywanie kształtów geometrycznych, odwzorowywanie kompozycji;

  • wyrabianie umiejętności powtarzania prostego rytmu za pomocą instrumentów;

  • kształcenie wyobraźni przez połączenie śpiewu piosenki z elementem ruchu;

  • czerpanie radości ze śpiewania i zabaw przy muzyce;

  • doskonalenie umijejętności przeliczania , używania liczebników głównych i porządkowych;

  • okreslanie cech wielkościowych i ćwiczenie umiejętności używania tych określeń;

  • kształtowanie umiejętności klasyfikacji ze względu na wielkość i wagę oraz porządkowanie elementów od najmniejszego do największego oraz od najlżejszego do najcięższego;

  • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałej dla otoczenia;

  • rozwijanie zainteresowania książką;

  • wdrażanie do używania określeń, zwrotów i wyrażeń: lekki, lżejszy, ciężki, cięższy;

  • rozwijanie ekspresji twórczej;

  • doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała;

  • wdrażanie do doprowadzania pracy do końca;

  • rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej;

  • ćwiczenie ruchomych narządów artykulacyjnych: usprawnianie warg, policzków i mięśni języka, ćwiczenia pionizacji języka, poszerzenie wydolności oddechowej płuc, wydłużenie fazy wydechu, utrwalanie nawyku oddychania prawidłowym torem oddechowym.

Piosenki:

”Tupu-tup po śniegu”
(sł. A. Galica, muz. T. Pabisiak)
1. Przyszła zima biała,
śniegu nasypała
Zamroziła wodę,
staw pokryła lodem
Ref.: Tupu, tup po śniegu
Dzyń, dzyń, dzyń na sankach
skrzypu , skrzyp na mrozie
lepimy bałwanka. /x2

2.Kraczą głośno wrony
Marzną nam ogony
mamy pusto w brzuszku
dajcie nam okruszków.
Ref.:Tupu, tup po śniegu... /x2

3.Ciepłe rękawiczki
i wełniany szalik,
białej, mroźnej zimy,
nie boję się wcale.
Ref. : Tupu, tup po śniegu.../x2

 

 

GRUDZIEŃ

Tematyka miesiąca:
I. Odwiedzi nas Święty Mikołaj
II. Nasi Pupile
III. Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia
IV. Już Święta

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • wdrażanie do życia w grupie społecznej przez naukę czerpania radości ze wspólnej zabawy, przestrzegania reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa, stosowania zwrotów grzecznościowych;

  • pokonywanie nieśmiałości podczas występów na forum grupy oraz w czasie uroczystości;

  • zapoznanie z wyglądem oraz specyfiką pracy górnika;

  • zapoznanie z tradycjami świąt Bożego Narodzenia;

  • kształtowanie umiejętności formułowania prostych wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia;

  • wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki;

  • rozwijanie kreatywności przez tworzenie budowli i kompozycji według własnego pomysłu;

  • doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie;

  • wdrażanie do używania określeń: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, wiekszy, największy oraz porządkowanie obiektów w sekwencji malejącej lub rosnącej;

  • doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości i długości;

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania, odwzorowywania i kontynuowania regularności i rytmów;

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

  • kształcenie wrażliwości na dźwięk i rekacji na sygnał muzyczny;

  • doskonalenie wyobraźni ruchowej przez naśladowanie ruchem różnych czynności;

  • doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej oraz sprawności manualnej;

  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, słuchowo- ruchowej oraz zmysłu dotyku;

  • usprawnianie ruchowych narządów artykulacyjnych.

 

Piosenki:

”Taniec dla Mikołaja”
(sł. S. Bacewicz,  muz. M. Hernik, wok. N. Kruszyńska)
1.Biały śnieżek prószy z nieba, 
i gwiazdki mrugają. 
Przybądź, przybądź Mikołaju, 
dzieci już czekają! 

Ref.: Pomachamy ci rączkami, 
 kółeczka zrobimy 
i poślemy ci całuski, 
wszyscy zatańczymy. 
 
2. Nasz Mikołaj, nasz Mikołaj 
 jedzie już saniami. 
 Może drogi Mikołaju 
 zatańczysz dziś z nami? 
 Ref.: Pomachamy ci rączkami (...)
 
3. Razem będzie nam wesoło 
Mikołaju Święty.
Tańcem dziś podziękujemy 
za piękne prezenty! 
Ref.: Pomachamy ci rączkami (...)
 
 
”Dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty”
1.Siedzę cichuteńko
patrzę na okienko
poruszyły się zasłonki!
chyba już go widzę!
chyba już go słyszę, zabrzęczały
jego sanek dzwonki

Ref: Dzyń. Dzyń. Dzyń
Mikołaju Święty
Dzyń. Dzyń, Dzyń
przynieś nam prezenty

2. Co to? Co to? Co to?
Kto to? Kto to? Kto to?
Pan Mikołaj już się skrada
Ojej! Ja się boję x2
Ale bać się chyba nie wypada

Ref: Dzyń, dzyń…

 

 

 

LISTOPAD

Tematyka miesiąca:
I. Gdy robi się coraz chłodniej
II. Razem jest nam raźniej
III. Przygotowania zwierząt do zimy
IV. Czyste przedszkolaki
 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie;

  • poznanie bociana- ptaka odlatującego do ciepłych krajów;

  • utrwalanie i wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów;

  • wdrażanie do rozumienia i posługiwania się pojęciami: dzień, noc, zapasy;

  • rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych;

  • rozwijanie wiedzy na temat wagi przestrzegania zasad higieny osobistej;

  • wdrażanie do rozpoznawania przyborów toaletowych, dobieranie przedmiotów funkcjonalnie ze sobą powiązanych;

  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według przeznaczenia;

  • rozwijanie umiejętności klasyfikacji i określania cech wielkościowych: długi, krótki, mały duży, większy, mniejszy, największy oraz porównywanie liczebności: tyle samo, więcej, mniej;

  • kształtowanie umiejętności kontunuowania i tworzenia prostych rytmów, dostrzeganie następstwa dnia i nocy;

  • rozwijanie sprawności ruchowej i manualnej;

  • wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń;

  • doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej;

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

  • ćwiczenie mięśni narządów mowy, ćwiczenia warg i języka, podparcia oddechowego, utrwalanie nawyku oddychania prawidłowym torem oddechowym;

  • kształcenie poczucia rytmu i wyobraźni muzycznej;

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziami rysunkowymi i malarskimi;

  • doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;

  • wdrażanie do życia w grupie społecznej;

  • kształtowanie poczucia własnej wartości;

  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy;

  • przestrzeganie reguł oraz zasad dotyczących bezpieczeństwa.

 

Piosenka: 

”Jesienny koncert”
(sł. i muz. A. Szewczyk)

“Tuż pod drzewem
w pięknym lesie Jeżyk sobie spał! /x2
A w tym lesie,
Jakiś koncert
Kto tak pięknie grał? / x2
Mały jeżyk nie chce spać!
I jesienny koncert też chce grać!

REF:
Szu, szu, szu, szu
Tak szumią liście.
Kap, kap, kap, kap
Tak pada deszczyk.
Puk, puk, puk, puk
To kasztany oczywiście
Spadają z drzewa...
RAZ DWA TRZY!

 

 

PAŹDZIERNIK

Tematyka miesiąca:
I. Jesienne owoce
II. W jesiennym ogrodzie
III. Skarby jesieni
IV. Wycieczka do lasu
V. Deszczowa pogoda

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • rozwijanie umiejętności ułatwiających życie w grupie społecznej przez wdrażanie do wspólnej zabawy oraz przestrzegania reguł, a także szanowanie wytworów pracy kolegów i koleżanek;

  • kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – mycie rąk po zabawie i przed posiłkami;

  • zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa;

  • rozwijanie zainteresowania książkami, wzbogacanie słownictwa;

  • doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej oraz dokładności przez dopasowywanie elementów;

  • utrwalanie nazw owoców i warzyw oraz posługiwanie się ich nazwami, spostrzeganie różnic w ich wielkości, długości, kształcie i kolorze;

  • poznanie znaczenia jedzenia warzyw i owoców dla zdrowia;

  • rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni oraz grupowanie ich według rodzajów, poznanie wyglądu i nazw drzew, na których rosną;

  • poznanie wybranych zwierząt leśnych; zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym – las, zwierzęta, rośliny;

  • poznanie wyglądu i nazw grzybów oraz rozumienie określeń dotyczących budowy grzyba;

  • wzbogacenie słownika o wyrazy określające wiatr i deszcz;

  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;

  • doskonalenie umiejętności zapełniania kolorem powierzchni ograniczonej linią;

  • rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami: duży, mały, najmniejszy, para, mniej, mniejszy, więcej, większy.  słodki, kwaśny, twardy, miękki;

  • wdrażanie do uważnego słuchania, wykonywania poleceń i obserwowania;

  • doskonalenie umiejętności liczenia;

  • kształtowanie pojęcia liczb 1,2,3, ćwiczenie porównywania liczebności zbiorów;

  • kształcenie umiejętności określania położenia: wysoko, nisko, wyżej, niżej, najwyżej, najniżej;

  • doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, podział warzyw i owoców według rodzaju;

  • porządkowanie zdarzeń w czasie z użyciem określeń czasowych;

  • kształcenie umiejętności poruszania się w przestrzeni i współpracy w parach;

  • rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej.

  • ćwiczenie mięśni narządów mowy, ćwiczenia oddechowe.
     

Piosenka: 

”Jeż” 
(sł. i muz. Maria Broda-Bajek)

“Szuru, szuru pośród liści, tupu tup po trawie.
Co to, co to? Mały jeżyk!
Fu, fu, fu !
Kolczasty ma płaszczyk i oczy jak korale.
Szykuje się do snu. Gdzie?
Tu, tu, tu!
Bo lecą, lecą, lecą liście,
zima już tuż, tuż,
lecz pod liściastą tą pierzynką niestraszny mu mróz!” /x2

 

WRZESIEŃ

Tematyka miesiąca:
I. Przedszkole wita nas
II. Ja i moi koledzy
III. Jestem przedszkolakiem
IV. Jestem bezpieczny na drodze

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  •  wdrażanie do zgodnej zabawy;

  •  zapoznanie z salą i jej przeznaczeniem;

  •  zapoznanie ze swoim indywidualnym znaczkiem;

  •  zapoznanie ze sposobem mycia rąk;

  •  zapoznanie z imionami kolegów;

  •  zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce;

  •  wdrażanie do porządkowania miejsca zabawy;

  •  doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;

  •  kształcenie słuchu i poczucia rytmu;

  •  poznanie najważniejszych pomieszczeń przedszkola;

  •  uświadomienie dzieciom, jak ważna jest bezpieczna i rozważna zabawa;

  •  rozwijanie umiejętności poruszania się w kole wiązanym;

  • rozwijanie zręczności i zwinności;

  •  rozwijanie wydolności oddechowej;

  • wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy;

  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, przepraszam itd.

  • wprowadzenie pojęcia „para”

  • wdrażanie do uważnego słuchania

  • wdrażanie do prawidłowego wykonywania ćwiczeń

  • rozumienie i stosowanie słów (przyimków): na, pod, w, za

  • budowanie wypowiedzi poprawnie gramatycznie;

  • zapoznanie z postacią i pracą policjanta;

  • rozpoznawanie i nazywanie kształtów, klasyfikowanie ze względu na kształt: trójkątny, kwadratowy, okrągły, prostokątny

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania kolorów: czerwony, żółty, zielony

  • poszerzanie wiadomości na temat różnych pojazdów poruszających się na naszych drogach;

  • wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Wierszyk :
”Mam dwie rączki i dwie nóżki,
Małą główkę i paluszki,
Mam ramionka i mam brzuch
Taki ze mnie duży Zuch”

Załączniki

Brak załączników.